Τη Δευτέρα 3/4/2023, στο πλαίσιο του Ομίλου GoART με υπεύθυνες τις κυρίες Καλαντζή και Πολίτη, το σχολείο υποδέχτηκε δυο σημαντικούς επιστήμονες, τον κο Δουλγερίδη Μιχάλη, καθηγητή στην Ακαδημία Καλών Τεχνών, τ. Διευθυντή Καλλιτεχνικής Συντήρησης και Αποκατάστασης Έργων Τέχνης της Εθνικής Πινακοθήκης, παγκοσμίου φήμης κριτικό και αναλυτή έργων τεχνης και τον κο Φωτάκη Κώστα, Διακεκριμένο Καθηγητή Φυσικής του Παν. Κρήτης, τ. Πρόεδρο ΙΤΕ, τ. Δ/ντη στο Ινστιτούτο Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ, πρ. Υπουργό Έρευνας και Καινοτομίας.
Στόχος των εισηγητών να αναλύσουν απλά, κατανοητά στους νεαρούς μαθητές και μαθήτριες το πως η Έρευνα και η Τεχνολογία αλληλεπιδρούν διεπιστημονικά συνδράμοντας στη συντήρηση κι ανάδειξη έργων και μνημείων παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ο κος Δουλγερίδης αναφέρθηκε με χαρακτηριστικά παραδείγματα σε διεθνή έργα τέχνης που μελετήθηκαν, αναδείχθηκαν μέσω της τεχνολογίας ενώ απάντησε και σε ερωτήσεις των μαθητών/τριων κατά πόσο έργα που δημιουργούνται με τεχνολογίες Επαυξημένης Πραγματικότητας (AI) έχουν καλλιτεχνική αξία επισημαίνοντας τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο παράγοντας άνθρωπος στο να αποδώσει το συναίσθημα μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης και ζωγραφικής.
Στη συνέχεια, ο κος Φωτάκης αναφέρθηκε εκτενώς σε τεχνικές Φωτοφυσικής, Φασματοσκοπίας και εφαρμογών Λέιζερ που έχουν αναπτύξει στο Ίδρυμα Τεχνολογίας κι Έρευνας (ΙΤΕ), στο Ινστιτούτο Ηλεκτρονικής Δομής & Λέιζερ (ΙΗΔΛ). Μέσα από παραδείγματα παρουσίασε πως οι τεχνολογίες αυτές συμβάλλουν στην εκτίμηση της αυθεντικότητας έργων τέχνης, στον προσδιορισμό περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων και στην εφαρμογή στρατηγικών συντήρησης έργων και μνημείων τέχνης παγκοσμίως με πιο γνωστή στο ελληνικό κοινό την περίπτωση του καθαρισμού με τεχνολογίες λέιζερ της Δυτικής Ζωφόρου του Παρθενώνα (ο δε καθαρισμός των Καρυάτιδων ήταν ορατός και στο ευρύ κοινό). Τέλος, έκανε σύντομη αναφορά και σε επεμβατικές τεχνικές λέιζερ για λόγους ιατρικής διάγνωσης κι επέμβασης.
Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον και οι εισηγητές δήλωσαν πρόθυμοι να συνεισφέρουν σε οποιαδήποτε περαιτέρω εκπαιδευτική δράση του σχολείου.