logo

Οι Όμιλοι του 1ου Προτύπου Γυμνασίου Ιλίου, σχολικό έτος 2021-22

  • Εκπαιδευτικός: Νίνος Γιάννης Δημιουργία Ψηφιδωτού             Πέμπτη  14.20-15.50      

Στον όμιλο αυτό οι μαθητές θα γνωρίσουν τον κόσμο του ψηφιδωτού. Στόχος του μαθήματος είναι η εξερεύνηση της τέχνης του ψηφιδωτού καθώς και η κατασκευή έργου με την χρήση της έμμεσης τοποθέτησης ψηφίδων. Υλικά θα αποτελούν φυσικές αποχρώσεις από μάρμαρο κ πιθανόν ελάχιστα από τεχνογρανίτη. Οι μαθητές θα μάθουν να δουλεύουν ομαδικά και να συνεργάζονται για την επίλυση ομαδικών προβλημάτων. Σε ένα ευχάριστο κλίμα θα δημιουργήσουν ένα έργο τέχνης που θα στολίσει το χώρο του σχολείου μας.

 

  • Εκπαιδευτικός: Σωτηροπούλου Χρυσάνθη        Σε θεατρικά μονοπάτια               “Παρασκευή 13.30-15.00”          

“Το θέατρο ως εκπαιδευτική διαδικασία είναι μέσο μάθησης, αισθητικής και κοινωνικής αγωγής. Συμβάλλει στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των εφήβων, οξύνει την παρατηρητικότητα και τη συγκέντρωσή τους, αναπτύσσει τις διανοητικές ικανότητες τους, καλλιεργεί τις κοινωνικο-συναισθηματικές καθώς και τις εκφραστικές δεξιότητες τους μέσα από το λόγο και τη δράση. Ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, την άσκηση της φαντασίας και της επινοητικότητας,  την ανάληψη πρωτοβουλιών, τον ομαδοσυνεργατικό τρόπο δουλειάς, την κατανόηση του εαυτού και των άλλων, τη συνύπαρξη και τη συνεργασία.

Η ομάδα μας θα γνωρίσει την ιστορία, τη γλώσσα και τους συντελεστές του θεάτρου, θα γνωρίσει τα καλλιτεχνικά – πολιτιστικά επιτεύγματα της χώρας μας και των άλλων, θα έρθει σε επαφή µε το δραματικό κείμενο και θα εντοπίσει τα ιστορικά και κοινωνικά στοιχεία στα οποία αναφέρεται, θα ερευνήσει και θα αναζητήσει πληροφορίες, θα παρακολουθήσει θεατρικές παραστάσεις, θα συζητήσει στην τάξη και θα διατυπώσει απόψεις, θα γράψει σύντομη ομαδική κριτική για παραστάσεις, θα μετατρέψει ένα λογοτεχνικό κείμενο σε δραματικό και τέλος θα προετοιμάσει και θα ανεβάσει μια μικρή θεατρική παράσταση.”

 

  • Εκπαιδευτικός: Καρούνια Ευγενία “΄Ομιλος ανάγνωσης και δημιουργικής γραφής”(παιχνίδια δημιουργικής γραφής)”            “Παρασκευή 13.30-15.00”

Ο Όμιλος που θα δημιουργήσουμε έχει ως στόχο να λειτουργήσει συμπληρωματικά στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων, γιατί θα βοηθήσει τα παιδιά να εξοικειωθούν με την ανάγνωση κειμένων (λογοτεχνικών: πεζογραφίας και ποίησης, άρθρων, ιστορικών..).Επίσης, τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με έργα τέχνης, μουσικά κομμάτια, κινηματογραφικές ταινίες και θα γράψουν εμπνευσμένα από αυτά.

Στον Όμιλο οι έφηβοι χωρίς άγχος θα επικοινωνήσουν μεταξύ τους, θα συνεργαστούν ,θα «παίξουν» με τις λέξεις και τις σκέψεις τους,θα δημιουργήσουν τα δικά τους κείμενα από το υλικό που θα επεξεργαστούμε όλοι μαζί. Η τεχνολογία θα είναι βοηθός μας σε όλα αυτά. Με τη συμμετοχή τους σε αυτήν την ενδιαφέρουσα διαδικασία θα αποκτήσουν δεξιότητες: δημιουργική ανάγνωση και γραφή, συνεργασία, επικοινωνία, κριτική σκέψη. Θα ασχοληθούμε με διάφορα θέματα (ο σεβασμός στον συνάνθρωπο , η αγάπη για το περιβάλλον)..Θα προσπαθήσουμε να συγκεντρώσουμε τα καλύτερα κείμενά μας σ’ ένα περιοδικό. Η δημιουργική γραφή βοηθά στην ψυχική εκτόνωση, στην τόνωση της αυτοεκτίμησης και την αυτογνωσία. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές θα πάρουν το βραβείο τους για τη συμμετοχή τους και τα έργα τους.”

Δείτε περισσότερα στο σύνδεσμο: https://filologikaek.blogspot.com/2021/09/blog-post_14.html

  • Εκπαιδευτικός: Χριστίνα Κουτέλα “Αρχαία Ελληνική Μυθολογία”                      Πέμπτη 14.20-15.50

Η Ελλάδα ανήκει στις χώρες που έχουν πλούσιο πολιτισμό και ιστορία. Η αρχαία ελλ. Μυθολογία έχει εμπνεύσει την τέχνη, τον πολιτισμό, την πολιτική και την φιλοσοφία σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι δημοφιλείς ιστορίες της διδάσκονται ως βασικό μάθημα σε πολλές δυτικές χώρες με σημαντική ελληνομάθεια. Με κάποιους από τους σπουδαίους αυτούς μύθους θα ασχοληθούμε αυτή τη χρονιά. Θα μελετήσουμε θεούς, ημίθεους, ήρωες και μυθολογικά πλάσματα. Θα ασχοληθούμε με τις ιστορίες και τα παθήματά τους. Θα αναλύσουμε τον συμβολισμό των μύθων τους. Θα ερευνήσουμε την σύνδεσή τους με τη γλώσσα, την Ιστορία, την Αρχαιολογία, τη Γεωγραφία, την Αστρονομία. Θα εξετάσουμε το πώς ενέπνευσαν τους καλλιτέχνες διαχρονικά μέχρι και σήμερα. Αλλά κυρίως θα μελετήσουμε τις αξίες και τα ιδανικά που μας διδάσκουν, τα οποία αποτελούν πνευματική παρακαταθήκη για όλους τους ανθρώπους όλων των εποχών.

 

  • Εκπαιδευτικός: Μωραίτη Φωτεινή ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΛΑ ΥΛΙΚΑ                Παρασκευή 13.30-15.00

Στον όμιλο αυτό οι μαθητές θα γνωρίσουν το έργο μεγάλων καλλιτεχνών, θα το αναλύσουμε και θα ανακαλύψουμε τις  τεχνοτροπίες τους. Θα διαπιστώσουμε πως ένα απλό αντικείμενο μπορεί να γίνει ένα μεγάλο έργο τέχνης, όπως τα γιγάντια γλυπτά του Κλαες Ολντενμπουργκ. Θα δημιουργήσουμε γλυπτά και πίνακες ζωγραφικής από απλά ανακυκλώσιμα υλικά, αλλά και με παλιά αντικείμενα όπως έκανε ο φωτογράφος καλλιτεχνης Couido Cecere.Θα μάθουμε την τέχνη της ασπρόμαυρης φωτογραφίας. Θα δουλέψουμε ομαδικά αλλά και ατομικά. Θα συναισθανθούμε τον συμμαθητή μας, θα μάθουμε να αντιμετωπίζουμε και να λύνουμε πρακτικά προβλήματα. θα μπει η τέχνη στη ζωή μας και θα διαπιστώσουμε ότι δεν πρέπει να ζούμε χωρίς αυτή!

 

  • Εκπαιδευτικός: Γουρζή Μαρία      “Ταξίδι στο Σύμπαν”       Τάξεις:  Α’, Β΄, Γ,             “Πέμπτη 14.20-15.50”

“Ένα συναρπαστικό ταξίδι εξερεύνησης, από τo κοντινό μας Διάστημα μέχρι τα πέρατα του Σύμπαντος. Όχημά μας η γνώση που μας παρέχει  η Επιστήμη.

Στο ταξίδι αυτό θα γνωρίσουμε  τις βασικές αστρονομικές έννοιες και θα έρθουμε σε επαφή με τις σύγχρονες επιστημονικές ανακαλύψεις. Έτσι, θα μάθουμε για τους αστέρες, τους πλανήτες, τους κομήτες, τους γαλαξίες, τους αστέρες νετρονίων, τις μαύρες τρύπες, τη Μεγάλη Έκρηξη (Big Bang).

Θα μελετήσουμε τη δομή, τη δημιουργία και την εξέλιξη του Σύμπαντος. Θα μάθουμε για τα βαρυτικά κύματα και την Βαρυτική Αστρονομία. Θα συμμετάσχουμε ενεργά σε δραστηριότητες και θα πραγματοποιήσουμε επισκέψεις, όπως στο Ίδρυμα Ευγενίδου και στο Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Βαρυτικών Kυμάτων. Θα γνωρίσουμε από κοντά επιστήμονες που δραστηριοποιούνται στους τομείς της Αστρονομίας, της Αστροφυσικής και της Κοσμολογίας. Έτσι, θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε μαζί τους και να λάβουμε απαντήσεις σε ζητήματα που μας απασχολούν, όπως τα διαστημικά ταξίδια, η ύπαρξη εξωγήινης ζωής ή οι χρονομηχανές. Καλό μας ταξίδι!

 

  • Εκπαιδευτικός: Βιτσαξής Μιχάλης                         Crypto Math              “Παρασκευή 13.30-15.00”

“Στον όμιλο Μαθηματικών Crypto Math

  1. Ανακαλύπτουμε τη χρησιμότητα της κρυπτογράφησης σε διάφορους τομείς της ζωής μας
  2. Μαθαίνουμε να εφαρμόζουμε διάφορους γνωστούς κώδικες κρυπτογράφησης
  3. Δημιουργούμε κρυπτογραφικά αλφάβητα για να επικοινωνούμε με ασφάλεια
  4. Λύνουμε σπαζοκεφαλιές και γρίφους
  5. Προπονούμαστε για μαθηματικούς διαγωνισμούς”

 

  • Ξένος Μάριος Όμιλος Ρομποτικής- Προγραμματισμού               Τετάρτη 14:20 -15:50      “Σκεφτόμαστε, Παίζουμε, Δημιουργούμε

Στον  Όμιλο Ρομποτικής – Προγραμματισμού:

  • Σκεφτόμαστε ομαδικά
  • Σχεδιάζουμε ρομποτικές κατασκευές
  • Δίνουμε «ζωή» στις κατασκευές μας μέσω προγραμματισμού
  • Επιλύουμε αυθεντικά προβλήματα
  • Δοκιμάζουμε, ελέγχουμε, παίζουμε με τις δημιουργίες μας

Τα μέλη του Ομίλου μας θα μπορούν να:

  • Αναγνωρίζουν και επιλύουν τεχνολογικά θέματα
  • Εξηγούν τον τρόπο λειτουργίας αυτοματισμών της καθημερινής ζωής
  • Προγραμματίζουν αξιοποιώντας βασικές αρχές αλγορίθμων
  • Χρησιμοποιούν αισθητήρες και μοτέρ σε «έξυπνες» κατασκευές
  • Ελέγχουν και βελτιώνουν τις κατασκευές τους

Για τις ανάγκες του ομίλου θα αξιοποιηθεί η πλατφόρμα Arduino ”

 

  • Εκπαιδευτικός: Μαρία Βουρτσιάνη Όμιλος ρητορικής: ¨Η δύναμη του λόγου¨           Τριτη 14:20-15:50            

“Ρητορικά παιχνίδια!!!  Θα προσπαθήσουμε με ρητορικά παιχνίδια να γίνουμε ομάδα και να αποκτήσουμε την άνεση να εκφράζουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα μας !!!!  Θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε συνεχή  και εκφραστικό λόγο, χρησιμοποιώντας πλούσιο λεξιλόγιο!   Θα δουλέψουμε το επιχείρημα και την πειθώ αλλά κυρίως τη δυνατότητα να αυτοσχεδιάζουμε και να ανταποκρινόμαστε άμεσα και άνετα σε μια λεκτική πρόκληση!!  !Ελάτε να δοκιμάσετε!!!!  Δείτε την παρουσίαση!

https://docs.google.com/presentation/d/1rjhvFmvdPkmeVz5B7NvhxpVTle1coYSGPCOBGlKSVk4/edit?usp=sharing

 

  • Εκπαιδευτικός: Ηλίας Σκαντζός      Τμήμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Β’ και Γ’ Γυμνασίου “Β΄ Γυμνασίου : Δευτέρα 13:30 – 14:10,   Γ΄ Γυμνασίου : Παρασκευή 13:30 – 14:10

Για την επίτευξη των διδακτικών στόχων, το Τμήμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας θα βασιστεί σε ένα μαθητοκεντρικά οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο που εστιάζει σε μία δέσμη από μαθησιακές δραστηριότητες με έμφαση στην φθίνουσα καθοδήγηση, την διαμορφωτική αξιολόγηση και την διαρκή στήριξή και ενθάρρυνση των μαθητών από τον εκπαιδευτικό.

Τα εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά αυτά συνδέονται με σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, θεωρώντας ότι η συνεργασία και η ενεργοποίηση όλων των μαθητών αποτελούν σημαντικά στοιχεία του εκπαιδευτικού εγχειρήματος.

  1. Έτσι μέσα από τη μέθοδο της βιωματικής μάθησης με εργαστηριακά αλλά και εικονικά πειράματα, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες (διακρατικό πίνακα, ψηφιακές εφαρμογές) επιτυγχάνεται η ανταλλαγή προβληματισμών, η συζήτηση θεμάτων, καθιστώντας την διαδικασία εκμάθησης δυναμική και ενεργητική.
  2. Σε εναρμόνιση με την ερευνητική προσέγγιση της διδακτικής πράξης και μέσα από τη χρήση της διερευνητικής μεθόδου οι μαθητές ανακαλύπτουν πληροφορίες, αναπτύσσουν κριτική σκέψη, αφομοιώνουν και αναπτύσσουν τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.
  3. Μέσα από την ομαδοσυνεργατική μέθοδο εκπαίδευσης προωθείται η κοινωνικογνωστική ανάπτυξη της ταυτότητας των μαθητών.
  4. Με τη χρήση του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης, αφιερώνεται μεγαλύτερος διδακτικός χρόνος σε αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες και προβληματισμούς με το νέο διδακτικό αντικείμενο. Πραγματοποιείται η αξιοποίηση και αξιολόγηση των πληροφοριών από τους μαθητές, η επίλυση προβλημάτων και την διεκπεραίωση των ομαδικών και ατομικών στόχων.

  • Χριστίνα Φωτίου Τμήμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας            Α Γυμνασίου                        Τρίτη 14:20-15:50            

“Ο κύριος στόχος του τμήματος είναι η προώθηση της βαθιάς γνώσης των Μαθηματικών. Σε αυτό το τμήμα θα δείξουμε στα παιδιά πως να κατασκευάζουν τη γνώση, να βγάζουν συμπεράσματα, να γενικεύουν και να διατυπώνουν και να αποδεικνύουν μαθηματικές προτάσεις.

Αυτό θα γίνει με χρήση καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, οι οποίες θα συμπληρώνουν αυτές που θα χρησιμοποιηθούν στην τάξη.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά θα δουλεύουν σε ολιγομελείς ομάδες κάνοντας χρήση τάμπλετ με εκπαιδευτικό λογισμικό. Αυτό το λογισμικό θα χρησιμοποιείται για να κάνουν μαθηματικά πειράματα που θα τα βοηθούν να διατυπώσουν μια εικασία και στη συνέχεια μέσα από τη συνεργασία θα καταλήγουν σε συμπεράσματα, τα οποία θα πρέπει να αποδείξουν με μαθηματικές μεθόδους. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά

Συλλογή mail κηδεμόνων
Στείλτε μας το Email σας για να ενημερώνεστε άμεσα!
Συμπληρώστε την φόρμα
«Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει ν’ ανάψει». Πλούταρχος  50-120 μ.Χ.
2018-08-12T15:18:06+02:00
«Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει ν’ ανάψει». Πλούταρχος  50-120 μ.Χ.
«Εκπαίδευση δεν είναι η εκμάθηση γεγονότων αλλά ή εξάσκηση του μυαλού να σκέφτεται» Albert Einstein   (1879 - 1955 μ.Χ.)
2018-08-12T15:19:39+02:00
«Εκπαίδευση δεν είναι η εκμάθηση γεγονότων αλλά ή εξάσκηση του μυαλού να σκέφτεται» Albert Einstein   (1879 – 1955 μ.Χ.)
«Εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή».  Βίκτωρ Ουγκώ,  Γάλλος συγγραφέας
2018-08-12T15:22:29+02:00
«Εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή».  Βίκτωρ Ουγκώ,  Γάλλος συγγραφέας
«Η αγραμματοσύνη είναι μάνα όλων των κακών».  Πυθαγόρας (580 - 496 π.Χ.)
2018-08-12T15:23:07+02:00
«Η αγραμματοσύνη είναι μάνα όλων των κακών».  Πυθαγόρας (580 – 496 π.Χ.)
«Ο σκοπός της παιδείας είναι η γνώση όχι δεδομένων αλλά αξιών».   William Ralph Inge, Βρετανός ιερωμένος & ακαδημαϊκός
2018-08-12T15:25:36+02:00
«Ο σκοπός της παιδείας είναι η γνώση όχι δεδομένων αλλά αξιών».   William Ralph Inge, Βρετανός ιερωμένος & ακαδημαϊκός
«Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» Maria Montessori, Ιταλίδα παιδαγωγός
2018-08-12T15:27:20+02:00
«Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» Maria Montessori, Ιταλίδα παιδαγωγός
«Η εκπαίδευση και η μόρφωση είναι τα πιο ισχυρά όπλα για να αλλάξουμε τον κόσμο» Νέλσον Μαντέλα, Νόμπελ Ειρήνης 1993
2018-08-05T18:58:40+02:00
«Η εκπαίδευση και η μόρφωση είναι τα πιο ισχυρά όπλα για να αλλάξουμε τον κόσμο» Νέλσον Μαντέλα, Νόμπελ Ειρήνης 1993
«Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην» Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.  
2017-03-13T11:54:16+02:00
«Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην» Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.  
«Διπλά βλέπουν όσοι έμαθαν γράμματα».  Πυθαγόρας (580 - 496 π.Χ.)
2018-08-12T15:13:39+02:00
«Διπλά βλέπουν όσοι έμαθαν γράμματα».  Πυθαγόρας (580 – 496 π.Χ.)
1o Γυμνάσιο Ιλίου