logo

Μάθημα δημοκρατίας μέσα από τη συλλογική δράση του σχολείου μας!

Ένα διαφορετικό μάθημα είχαμε σήμερα (8-3-23)…Βιωματικό , εκτός τάξης, με όλη τη σχολική κοινότητα, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς να είναι παρόντες…

Όλα ξεκίνησαν μια εβδομάδα νωρίτερα…Όταν στη χώρα μας ξημέρωνε μια από τις πιο μαύρες και οδυνηρές ημέρες της πρόσφατης ιστορίας μας.. μια μέρα ανείπωτου πόνου , φρίκης, δυστυχίας  και βαθύτατου πένθους. Όταν 57 συνάνθρωποι μας, στην πλειοψηφία τους νέα παιδιά, φοιτητές, δεν θα έφταναν ποτέ στον προορισμό τους ύστερα από μια τελευταία  διαδρομή στους σιδηροδρόμους της χώρας μας…

Οι ψυχές των παιδιών μας άδειασαν.. Προσπαθούσαν να βρουν έναν τρόπο να αντιδράσουν να φωνάξουν, για τον άδικο χαμό τόσων νέων ανθρώπων, για τους χαροκαμένους γονείς με το άδειο βλέμμα, για το μέλλον που προδιαγράφουμε για αυτά χωρίς αυτά.

Κι έτσι τη Δευτέρα αποφάσισαν, μόνα τους, να κάνουν κατάληψη προσπαθώντας έτσι να υψώσουν μια φωνή διαμαρτυρίας  χρησιμοποιώντας, όμως, έναν αδόκιμο τρόπο..

Και ακολούθησε η Τρίτη.. Μια ημέρα που μας βρήκε ενωμένους και σύμφωνους στο όλοι μαζί. Που τα παιδιά μας συνειδητοποίησαν ότι οι ενήλικες αφουγκράζονται, συναισθάνονται και είναι σύμμαχοι σε κάθε δίκαιο αίτημα τους. Που όλοι σεβάστηκαν και τήρησαν τις δημοκρατικές διαδικασίες σαν κριτήριο για τις όποιες αποφάσεις τους. Που σαν συμφοιτητές των αδικοχαμένων φοιτητών κι όχι σαν μαθητές Γυμνασίου, προγραμμάτισαν δράσεις, όρισαν υπεύθυνους, σχεδίασαν τα πανό τους.

Και ξημέρωσε η Τετάρτη.. Η σχολική κοινότητα έδωσε το στίγμα της στους δρόμους και στο δημαρχείο της πόλης μας. Με τα λευκά μας μπαλόνια, τα ζωγραφισμένα μας πανό, τα συνθήματα στα χείλη μας, διαδηλώσαμε για να φωνάξουμε ότι οι ζωές μας μετράνε, για να καθησυχάσουμε αυτούς που δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους ότι επαγρυπνούμε και φροντίζουμε να αποδοθεί δικαιοσύνη.. Για να συναντηθούμε με τον δήμαρχο και  να του εκφράσουμε τις αγωνίες μας για την ασφάλεια τόσο στα μέσα μαζικής μεταφοράς όσο και στα σχολικά κτήρια.

Τι μάθαμε λοιπόν σήμερα;

Ότι η ειρηνική διαμαρτυρία είναι πολιτικό μας δικαίωμα.

Ότι η δημοκρατία απαιτεί εξάσκηση μέσα από το διάλογο και τη συμμετοχή.

Ότι η δράση μας πρέπει κάθε φορά να κατευθύνεται σε έναν αποδέκτη..

Ότι ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα.

Ότι δεν υπάρχει αγαθό πιο πολύτιμο από την ανθρώπινη ζωή και όταν νιώθουμε ότι κάποιοι δεν την προστατεύουν όπως της αξίζει θα ενώνουμε τις αδύναμες φωνές μας και θα τις κάνουμε κραυγή απέναντι στην αδικία.

Comments are closed.
Συλλογή mail κηδεμόνων
Στείλτε μας το Email σας για να ενημερώνεστε άμεσα!
Συμπληρώστε την φόρμα
«Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» Maria Montessori, Ιταλίδα παιδαγωγός
2018-08-12T15:27:20+02:00
«Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» Maria Montessori, Ιταλίδα παιδαγωγός 2018-08-12T15:27:20+02:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/montessori/
«Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει ν’ ανάψει». Πλούταρχος  50-120 μ.Χ.
2018-08-12T15:18:06+02:00
«Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει ν’ ανάψει». Πλούταρχος  50-120 μ.Χ. 2018-08-12T15:18:06+02:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/ploutarxos/
«Εκπαίδευση δεν είναι η εκμάθηση γεγονότων αλλά ή εξάσκηση του μυαλού να σκέφτεται» Albert Einstein   (1879 - 1955 μ.Χ.)
2018-08-12T15:19:39+02:00
«Εκπαίδευση δεν είναι η εκμάθηση γεγονότων αλλά ή εξάσκηση του μυαλού να σκέφτεται» Albert Einstein   (1879 - 1955 μ.Χ.) 2018-08-12T15:19:39+02:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/einstein/
«Εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή».  Βίκτωρ Ουγκώ,  Γάλλος συγγραφέας
2018-08-12T15:22:29+02:00
«Εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή».  Βίκτωρ Ουγκώ,  Γάλλος συγγραφέας 2018-08-12T15:22:29+02:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/ougko/
«Η αγραμματοσύνη είναι μάνα όλων των κακών».  Πυθαγόρας (580 - 496 π.Χ.)
2018-08-12T15:23:07+02:00
«Η αγραμματοσύνη είναι μάνα όλων των κακών».  Πυθαγόρας (580 - 496 π.Χ.) 2018-08-12T15:23:07+02:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/pithagoras2/
«Ο σκοπός της παιδείας είναι η γνώση όχι δεδομένων αλλά αξιών».   William Ralph Inge, Βρετανός ιερωμένος & ακαδημαϊκός
2018-08-12T15:25:36+02:00
«Ο σκοπός της παιδείας είναι η γνώση όχι δεδομένων αλλά αξιών».   William Ralph Inge, Βρετανός ιερωμένος & ακαδημαϊκός 2018-08-12T15:25:36+02:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/williamralphinge/
«Η εκπαίδευση και η μόρφωση είναι τα πιο ισχυρά όπλα για να αλλάξουμε τον κόσμο» Νέλσον Μαντέλα, Νόμπελ Ειρήνης 1993
2018-08-05T18:58:40+02:00
«Η εκπαίδευση και η μόρφωση είναι τα πιο ισχυρά όπλα για να αλλάξουμε τον κόσμο» Νέλσον Μαντέλα, Νόμπελ Ειρήνης 1993 2018-08-05T18:58:40+02:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/nelson-madela/
«Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην» Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.  
2017-03-13T11:54:16+02:00
«Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην» Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.   2017-03-13T11:54:16+02:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/megas-alexandros/
«Διπλά βλέπουν όσοι έμαθαν γράμματα».  Πυθαγόρας (580 - 496 π.Χ.)
2018-08-12T15:13:39+02:00
«Διπλά βλέπουν όσοι έμαθαν γράμματα».  Πυθαγόρας (580 - 496 π.Χ.) 2018-08-12T15:13:39+02:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/pithagoras1/
1o Γυμνάσιο Ιλίου