logo

Εκπαιδευτικές επισκέψεις (21-11-2022)

Εκπαιδευτικές επισκέψεις πραγματοποίησε το σχολείο μας την Δευτέρα 21 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο των ενδιαφερόντων των Ομίλων και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας.

Εκπαιδευτική επίσκεψη των Ομίλων GoART & CRYPTOMATH στο Μουσείο Ηρακλειδών

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ομίλων GoART και CRYPTOMATH, επισκέφθηκαν από κοινού το Μουσείο Ηρακλειδών, όπου παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Έντεχνος Σοφία – Βιωματικές Εκπαιδευτικές Περιηγήσεις στην Έκθεση “ΕΥΡΗΚΑ”». Σκοπός της επίσκεψης και της παράλληλης συμμετοχής των μελών των δύο Ομίλων ήταν είναι μέσω της γνώσης που θα αποκτηθεί οι μαθητές/τριες του CRYPTOMATH να συμβάλλουν στη σχεδίαση γρίφων που θα αξιοποιηθούν στο παιχνίδι τέχνης/ τεχνολογίας που θα σχεδιάσει η ομάδα του GoART. Επιπλέον, μεταβαίνοντας σε μια διαδραστική έκθεση θα λάμβαναν το σχετικό ερέθισμα και θα ενεργοποιούσαν τη φαντασία τους ώστε να δημιουργήσουν διαδραστικά μαθησιακά έργα κι οι ίδιοι. Έτσι, τα μέλη των Ομίλων ξεναγήθηκαν στα εκθέματα Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας του Μουσείου, συνομίλησαν με μουσειοπαιδαγωγούς και τον υπεύθυνο της έκθεσης κο Μήτσιου Παντελή και έπαιξαν κουίζ γνώσεων με τη χρήση tablet. Οι μαθητές/τριες γνώρισαν σπουδαία τεχνολογικά επιτεύγματα της Αρχαίας Ελλάδας που σχετίζονταν με την αστρονομία την μέτρηση του χρόνου, τη μηχανική, την οργάνωση πόλεων και την Τέχνη. Γνώρισαν τον τρόπο που λειτουργεί ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, το υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησίβιου, οι αυτόματες Πύλες του Ναού, το ρολόι του Πλάτωνα, η βαδίζουσα Θεραπαινίδα, τον τρόπο που υλοποιήθηκαν σπουδαία κατασκευαστικά έργα όπως το Ευπαλίνειο όρυγμα, το πολεοδομικό σχέδιο του Πειραιά, το εργοτάξιο για την κατασκευή του Παρθενώνα, κ.ά. Ήρθαν σε επαφή με την έννοια ‘μουσείο’, ‘μουσειακό έκθεμα’, σύγχρονος τρόπος απεικόνισης ενός εκθέματος, π.χ. τρισδιάστατης απεικόνισης, περιγραφών μέσω κειμένου και βίντεο, διαδραστικής περιήγησης με τη χρήση φορητών συσκευών, κι έτσι συνειδητοποιήσαν πως η ανάδειξη και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς συνιστά στοιχείο βιωσιμότητας ενός πολιτισμού. Οι μαθητές/τριες καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης είχαν ενεργό ρόλο ανακαλύπτοντας σε συνεργασία με τους μουσειοπαιδαγωγούς πληροφορίες και υποβάλλοντας πλήθος ερωτήσεων, ενώ κατά την επιστροφή έκαναν μια σύντομη αποτίμηση αναφορικά με τα θετικά στοιχεία της ξενάγησης και αδυναμίες που εντόπισαν. Παράλληλα συζήτησαν μεταξύ τους και με τους διδάσκοντες για το πως στοιχεία της ξενάγησης σχετίζονται με τη θεματολογία του Ομίλου τους και μπορούν να αξιοποιηθούν.

Εκπαιδευτική επίσκεψη των Ομίλων Ρομποτικής, Επιχειρώ και Δημιουργώ και Σχολικής Εφημερίδας στο νΕλληνικό Μουσείο Πληροφορικής στο Μοσχάτο.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ομίλων Ρομποτικής, Επιχειρώ και Δημιουργώ και Σχολικής Εφημερίδας επισκέφθηκαν το Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής στο Μοσχάτο.

Στο μουσείο οι μαθητές παρακολούθησαν αρχικά μία πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση για τις εξελίξεις των τελευταίων ετών στον τομέα της τεχνολογίας και πληροφορικής. Είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει ο κλάδος της πληροφορικής και να ανακαλύψουν τις επαγγελματικές δυνατότητες που προσφέρει. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο είδαν την εξέλιξη του ηλεκτρονικού υπολογιστή, ο οποίος αρχικά γέμιζε ένα ολόκληρο δωμάτιο και τώρα πια είναι μικρός και φορητός. Είδαν φορητούς υπολογιστές που περισσότερο με ηλεκτρική σκούπα και βαλίτσες έμοιαζαν, είδαν το πρώτο ξύλινο «ποντίκι», παρακολούθησαν την εξέλιξη των κινητών τηλεφώνων. Στο τέλος, είχαν την ευκαιρία να «ανοίξουν» και να παίξουν με τους υπολογιστές περασμένων εποχών ανακαλύπτοντας τις δυνατότητες και τον τρόπο λειτουργίας τους. 

Όλοι φύγαμε με τις καλύτερες των εντυπώσεων και προτείνουμε, όσοι δεν έχουν επισκεφθεί το χώρο να το κάνουν. Αξίζει πραγματικά!

Εκπαιδευτική επίσκεψη των ομίλων:  Η Λέσχη των Πυθαγορείων, Ταξίδι στο Σύμπαν καθώς και των τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας της χημείας Β΄ και Γ΄ τάξης,  στο Μουσείο Ηρακλειδών.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ομίλου μαθηματικών: Η Λέσχη των Πυθαγορείων, του ομίλου αστρονομίας: Ταξίδι στο Σύμπαν καθώς και των τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας της χημείας Β΄ και Γ΄ τάξης, επισκέφθηκαν το Μουσείο Ηρακλειδών. Εκεί οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα “Τεχνητή Νοημοσύνη… για εφήβους”, μία διαδραστική, παιγνιώδη γνωριμία με τις βασικές έννοιες, τις αλήθειες, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της Τεχνητής Νοημοσύνης. Εξοικειώθηκαν με την Τεχνητή Νοημοσύνη, συζήτησαν  για τις ανάγκες που εξυπηρετεί, αλλά και τις προκλήσεις που περιέχει. Πιο συγκεκριμένα, έμαθαν τι είναι η νοημοσύνη, τι η τεχνητή νοημοσύνη και πώς την αναγνωρίζουμε. Είδαν με παραδείγματα πώς η τεχνητή νοημοσύνη ήδη ενσωματώνεται στην καθημερινότητά μας, αλλά και τι θα μπορούσαμε να περιμένουμε στα επόμενα λίγα χρόνια, διαπίστωσαν τη θέση του άνθρωπου πίσω από την εκπαίδευση των νοημόνων συστημάτων και ότι μπορεί να τα επηρεάσει. Έμαθαν, τελικά, πώς να αναπτύξουν αρμονική σχέση με τα σημερινά και επερχόμενα νοήμονα συστήματα. Ήταν ένα ιδιαίτερα αξιόλογο πρόγραμμα με πολλά οφέλη για τα παιδιά, το ενδιαφέρον των οποίων διατηρήθηκε αμείωτο σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Εκπαιδευτική επίσκεψη των ομίλων Δημιουργικής Γραφής, Ρητορικής και  Θεάτρου στον Εθνικό Κήπο.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ομίλου Δημιουργικής Γραφής,  του ομίλου Ρητορικής και του ομίλου Θεάτρου βρέθηκαν στον ιστορικό τόπο του Εθνικό Κήπου, ο οποίος φιλοξενεί την διεθνή έκθεση σύγχρονης τέχνης «Seeing the invisible», προκειμένου να ζήσουν την πρωτόγνωρη και διασκεδαστική εμπειρία μίας έκθεσης επαυξημένης πραγματικότητας μέσω της τεχνολογίας. Όσοι δεν κατόρθωσαν να κατεβάσουν στο κινητό τους τηλέφωνο την απαιτούμενη εφαρμογή, συμμετείχαν σε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με θέμα «Ευρήματα στον χώρο του Εθνικού Κήπου». Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες, κάθε μία από τις οποίες έπρεπε να βρει όσο το δυνατόν πιο πολλά ευρήματα μέσα στον Κήπο όπως είδη φυτών, δένδρων ή ζώων αλλά και διάφορους ήχους. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το παιχνίδι, συμμετείχαν σε αυτό με μεγάλη χαρά και διασκέδασαν πολύ!

Comments are closed.
Συλλογή mail κηδεμόνων
Στείλτε μας το Email σας για να ενημερώνεστε άμεσα!
Συμπληρώστε την φόρμα
«Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει ν’ ανάψει». Πλούταρχος  50-120 μ.Χ.
2018-08-12T15:18:06+03:00
«Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει ν’ ανάψει». Πλούταρχος  50-120 μ.Χ. 2018-08-12T15:18:06+03:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/ploutarxos/
«Εκπαίδευση δεν είναι η εκμάθηση γεγονότων αλλά ή εξάσκηση του μυαλού να σκέφτεται» Albert Einstein   (1879 - 1955 μ.Χ.)
2018-08-12T15:19:39+03:00
«Εκπαίδευση δεν είναι η εκμάθηση γεγονότων αλλά ή εξάσκηση του μυαλού να σκέφτεται» Albert Einstein   (1879 - 1955 μ.Χ.) 2018-08-12T15:19:39+03:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/einstein/
«Εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή».  Βίκτωρ Ουγκώ,  Γάλλος συγγραφέας
2018-08-12T15:22:29+03:00
«Εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή».  Βίκτωρ Ουγκώ,  Γάλλος συγγραφέας 2018-08-12T15:22:29+03:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/ougko/
«Η αγραμματοσύνη είναι μάνα όλων των κακών».  Πυθαγόρας (580 - 496 π.Χ.)
2018-08-12T15:23:07+03:00
«Η αγραμματοσύνη είναι μάνα όλων των κακών».  Πυθαγόρας (580 - 496 π.Χ.) 2018-08-12T15:23:07+03:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/pithagoras2/
«Ο σκοπός της παιδείας είναι η γνώση όχι δεδομένων αλλά αξιών».   William Ralph Inge, Βρετανός ιερωμένος & ακαδημαϊκός
2018-08-12T15:25:36+03:00
«Ο σκοπός της παιδείας είναι η γνώση όχι δεδομένων αλλά αξιών».   William Ralph Inge, Βρετανός ιερωμένος & ακαδημαϊκός 2018-08-12T15:25:36+03:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/williamralphinge/
«Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» Maria Montessori, Ιταλίδα παιδαγωγός
2018-08-12T15:27:20+03:00
«Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» Maria Montessori, Ιταλίδα παιδαγωγός 2018-08-12T15:27:20+03:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/montessori/
«Η εκπαίδευση και η μόρφωση είναι τα πιο ισχυρά όπλα για να αλλάξουμε τον κόσμο» Νέλσον Μαντέλα, Νόμπελ Ειρήνης 1993
2018-08-05T18:58:40+03:00
«Η εκπαίδευση και η μόρφωση είναι τα πιο ισχυρά όπλα για να αλλάξουμε τον κόσμο» Νέλσον Μαντέλα, Νόμπελ Ειρήνης 1993 2018-08-05T18:58:40+03:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/nelson-madela/
«Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην» Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.  
2017-03-13T11:54:16+03:00
«Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην» Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.   2017-03-13T11:54:16+03:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/megas-alexandros/
«Διπλά βλέπουν όσοι έμαθαν γράμματα».  Πυθαγόρας (580 - 496 π.Χ.)
2018-08-12T15:13:39+03:00
«Διπλά βλέπουν όσοι έμαθαν γράμματα».  Πυθαγόρας (580 - 496 π.Χ.) 2018-08-12T15:13:39+03:00 https://1gym-iliou.gr/testimonials/pithagoras1/
1o Γυμνάσιο Ιλίου