Ο όμιλος ρητορικής με υπεύθυνη καθηγήτρια τη φιλόλογο Μαρία Βουρτσιάνη συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Δράσεις ιστορικής αντιλογίας για την επανάσταση του 1821 του Ιδρύματος Λαμπράκη, σε συνεργασία με τον Όμιλο για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα και το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας
εργάστηκε σκληρά και ετοίμασε μια ιστορική αντιλογία με θέμα:
Ο ρόλος των Φιλελλήνων στην επανάσταση ήταν μόνο θετικός ή μήπως όχι;
Ακούστε το podcast ή διαβάστε την αντιλογία.
Podcast- Ο ρόλος των φιλελλήνων στην επανάσταση του 1821.
Ιστορική αντιλογία -κείμενο:
https://docs.google.com/
Συμμετέχουν οι μαθήτριες: Πέννυ Ζ , Δανάη Π.Π και Μαριανέλα Σ.
Η συνήθης αναφορά στα αίτια και τις δράσεις των Φιλελλήνων κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης είναι μόνο θετική. Υπάρχουν όμως τεκμήρια και προσεγγίσεις οι οποίες αποκαλύπτουν μια διαφορετική εικόνα καθώς και πτυχές οι οποίες είναι άγνωστες. Η δράση της ιστορικής αντιλογίας θα διερευνήσει τις πτυχές αυτές.
Σκοπός είναι η καλλιέργεια της ιστορικής – κριτικής σκέψης και δημοκρατικής συνείδησης των μαθητών μέσα από τη συμμετοχή τους σε οργανωμένες «Δράσεις Ιστορικής Αντιλογίας». Το πρόγραμμα προάγει την ανακαλυπτική μάθηση και την κριτική διερεύνηση διαφορετικών οπτικών ιστορικής αφήγησης. Καλλιεργεί τη συγκρότηση ιστορικού επιχειρήματος και τη διεξαγωγή δημοκρατικού διαλόγου μέσω προσέγγισης ιστορικών κειμένων για την Επανάσταση του 1821, ώστε οι μαθητές να εκφράζουν συγκροτημένο λόγο και να υιοθετούν αξίες Δημοκρατίας και ενεργού Πολιτειότητας