Erasmus KA3: Επίσκεψη του Γ3 στο ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
Στα πλαίσια του Erasmus Αξονας ΚΑ3 που αφορά στον ενεργό πολίτη, το τμήμα Γ3 επισκέφθηκε το ΕΕΕΕΚ ΑΙΓΑΛΕΩ την Πέμπτη 28-3-19.
Τα παιδιά μας έζησαν μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Ήρθαν σε επαφή με παιδιά με ειδικές ανάγκες, έπαιξαν μαζί τους, παρακολούθησαν τις δράσεις τους, συνεργάστηκαν, συμμετείχαν σε βιωματικά παιχνίδια, προβληματίστηκαν για τη σκέψη και τη στάση που πρέπει να έχουμε όλοι απέναντι στο συνάνθρωπο.
Ήταν χαρακτηριστική η φράση μιας μαθήτριας που ανέφερε: “‘Ηταν η καλύτερη επίσκεψη που κάναμε στα 3 χρόνια που είμαστε στο Γυμνάσιο“.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΕΕΕΚ ΑΙΓΑΛΕΩ
Οι μαθητές ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους ( Υποδιευθύντρια του ΕΕEΕΚ) για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου.
Το ΕΕΕΕΚ ΑΙΓΑΛΕΩ συγκεντρώνει παιδιά της Β/θμιας Δ/νσης της Γ΄Αθήνας με ειδικές ανάγκες (νοητική στέρηση και σωματικά- κινητικά προβλήματα).
Για το σχολείο αυτό ενημερωθήκαμε ότι:
Ι) Συστεγάζει παιδιά διαφορετικών ηλικιών .
ΙΙ). Είναι μεγάλος ο αριθμός παιδιών ανά τμήμα.
ΙΙΙ).Η φοίτηση των παιδιών στο σχολείο είναι εξαετής.
IV).Τα παιδιά μαθαίνουν να μπορούν να ενσωματωθούν στην κοινωνία.
V). Τομείς εκμάθησης: α) Ενασχόληση με κηπουρική β) χειροτεχνία και γ). μαγειρική-ζαχαροπλαστική.
Βασικά μαθήματα:
Γλώσσα-μαθηματικά και γυμναστική, ζωγραφική και μουσική.
Δράσεις:
Παίρνουν μέρος σε παρελάσεις, γιορτές εκδρομές , χορωδία και πάρτι.
Στόχος- Σκοπός:
Ι) Να μπορούν να διαχειριστούν καθημερινά προβλήματα. (Π.χ. να μπορούν να βρουν εργασία . Συγκεκριμένα να ψήνουν ένα τοστ ,να φτιάχνουν σάντουιτς, να ψήνουν καφέ ή να χειρίζονται ηλεκτρικές συσκευές καφέ).
ΙΙ). Να μπορούν να κοινωνικοποιηθούν.
ΙΙΙ). Να μπορούν να επικοινωνούν.
IV).Να μπορούν να έχουν αμεσότητα, δεκτικότητα, συμμετοχικότητα.
V). Να μπορούν να στέκονται αξιοπρεπώς στην κοινωνία και να αυτοεξυπηρετούνται.
VI). Να μπορούν να αυτονομούνται και να βρίσκουν λύσεις στα καθημερινά τους προβλήματα.
Οι χώροι των εργαστηρίων:
Προσφέρουν τη δυνατότητα της πρακτικής άσκησης σε συγκεκριμένες δράσεις. ( Μια μορφή εξειδίκευσης με συγκεκριμένο αντικείμενο).
Με την επίβλεψη- καθοδήγηση προσωπικού εξειδικευμένου στην ειδική αγωγή να μαθαίνουν να δραστηριοποιούνται.
Να αποκτούν κοινωνικές –βιωματικές δεξιότητες ανάλογα με τις ιδιαίτερες κλίσεις και το τι ικανοποιεί το κάθε παιδί.
Κηποτεχνία:
Ομάδες παιδιών φροντίζουν τον αύλειο χώρο ( φύτεμα και κούρεμα γκαζόν, λαχανικά τα οποία χρησιμοποιούν στο κυλικείο το οποίο οι ίδιοι οι μαθητές λειτουργούν , μαζεύουν χρήματα για να αγοράζουν υλικά που χρησιμοποιούν στη μαγειρική τους.
Τα ανακυκλώσιμα υλικά χρησιμοποιούνται για κατασκευές και δημιουργικές δράσεις για την δημιουργία ενός φιλικού και ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος.
Διατηρούν το χώρο του σχολείου καθαρό και μαθαίνουν να συνεργάζονται.
Χειροτεχνία- Ζωγραφική:
Διακοσμούν το χώρο του σχολείου και πέρα από τη δημιουργική δράση αυτό λειτουργεί εκτονωτικά για κάθε παιδί. Όταν ένα παιδί δείχνει πιεσμένο με διάφορες δράσεις προσπαθούν να το αποφορτίσουν.