Οι μαθητές του σχολείου μας ανακυκλώνουν τα βιβλία και τα χαρτικά που δε χρησιμοποιούν πια και ευαισθητοποιούνται και συμμετέχουν στην παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος η οποία τιμάται στις 5 Ιουνίου 2021 από τον Ο.Η.Ε. με σύνθημα
REIMAGINE. RECREATE. RESTORE.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Κωστήρη για την διοργάνωση της δράσης και τους μαθητές μας για την ενθουσιώδη συμμετοχή!!
Την Τρίτη, 18 Μαΐου 2021, το σχολείο μας κλήθηκε μαζί με άλλα 107 σχολεία από όλη την Ελλάδα σε διαδικτυακή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργανώθηκε από το ΥΠΑΙΠΘ, να παρουσιάσει δράση που είχε πραγματοποιηθεί με τη Γ’ Γυμνασίου με τίτλο: «Η διαφορετικότητα στα σχολεία: ευαισθητοποίηση-στήριξη-ενεργός δράση».
Το πρόγραμμα αυτό πραγματοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς μας, τον κύριο Θωμά Μπατσούλη, με τη συνδρομή της κυρίας Ιωάννας Κασίμη, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Εrasmus+ KA3 ACT Project, που σκοπό είχε την ενίσχυση της ιδιότητας του ενεργού πολίτη, με δράσεις για την ενίσχυση των κοινωνικών και πολιτικών ικανοτήτων των μαθητών.
Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού τα παιδιά προσπάθησαν να ευαισθητοποιήσουν άτομα και φορείς, ώστε να δραστηριοποιηθούν και να βοηθήσουν στην ομαλή ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο σχολικό περιβάλλον και την κοινωνία. Παρουσιάστηκαν οι σκοποί και τα βήματα του προγράμματος, βιωματικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, όπως η επίσκεψη εκπροσώπου ατόμων με ειδικές ανάγκες-δεξιότητες (εκπρόσωπος του Δήμου) καθώς και η επίσκεψη στο ΕΕΕΕΕΚ Αιγάλεω και τέλος αναφέρθηκαν τα αποτελέσματα της δράσης.
Το βασικό μήνυμα που τα παιδιά μας ήθελαν να περάσουν είναι, ότι όλοι πρέπει να δείχνουμε κατανόηση και να μην αδιαφορούμε για το διπλανό μας και ότι ο ρόλος του ενεργού πολίτη σήμερα είναι να βάζει το εαυτό του στη θέση των άλλων, προκειμένου να μπορεί να κατανοεί και να επιλύνει ενεργά προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν οι συνάνθρωποί μας.
Για τη δράση του αυτή, το σχολείο μας διακρίθηκε! Έτσι από τα 107 σχολεία που συμμετείχαν βραβευτήκαμε και συμπεριλαμβανόμαστε στα 16 σχολεία που παρουσίασαν τις καλύτερες εργασίες!
Συγχαρητήρια λοιπόν στα παιδιά μας, αλλά και τους εκπαιδευτικούς τους σχολείου μας, που τα υποστήριξαν σε αυτή τους τη δράση!
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ποδηλασία: Ένας εναλλακτικός και οικολογικός τρόπος μετακίνησης», οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του 1ου Γυμνασίου Ιλίου, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μία πολύ ενδιαφέρουσα διαδικτυακή παρουσίαση για το ποδήλατο.
Ο κύριος Σπύρος Παπαγεωργίου, από το Cities for Cyciling, με πολύ ζωντάνια και πολύ ενδιαφέρον μετέφερε στα παιδιά τον ενθουσιασμό του και την εμπειρία του για την ποδηλασία και παρουσίασε τόσο την ιστορία του ποδηλάτου, όσο και τη χρησιμότητα του ποδηλάτου, κυρίως στις μέρες μας.
Το ποδήλατο χρησιμοποιείται καθημερινά λοιπόν για μετακίνηση, αναψυχή ή και για άθληση και έτσι συζητήθηκαν οι ευκαιρίες, τις οποίες δίνει, κυρίως για τα παιδιά, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κάποιος τους ελληνικούς δρόμους. Επίσης παρουσιάστηκαν κάποιες βασικές αρχές για τα παιδιά, για να μπορούν να ποδηλατούν με ασφάλεια και να εκμεταλλεύονται την ποδηλατική εμπειρία.
Γιατί είναι σημαντικό να αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών σε σχέση με τη βιώσιμη κινητικότητα. Και η καλύτερη αρχή γίνεται με τα ίδια τα παιδιά! Αυτά αποτελούν ιδανικό αποδέκτη για ιδέες και προτάσεις που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος, την κλιματική αλλαγή και τη διευκόλυνση της μετακίνησης των πιο ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, ακριβώς όπως είναι και εκείνα.
Ευχαριστούμε τον κύριο Παπαγεωργίου για την ευκαιρία αυτή που μας έδωσε!
Την Τετάρτη 24/3/2021 το σχολείο μας συμμετείχε στη διαδικτυακή γιορτή που διοργάνωσε ο Δήμος Ιλίου για την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη της επανάστασης του 1821 για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της περιοχής.
Το 1ο Γυμνάσιο Ιλίου συμμετείχε με ένα εύστοχο βίντεο που ανεφέρεται στην πολιορκία και στην ηρωική έξοδο των Ελλήνων του Μεσολογγίου. Η επιμέλεια του κειμένου και των εικόνων έγινε από την κα Κουτέλα Χριστίνα, φιλόλογο, και εκφωνήθηκε από τις μαθήτριες Κολλητήρη Σοφία και Ελευθεράκη Νάγια.
Το βίντεο μπορείτε να το δείτε στο σύνδεσμο που ακολουθεί:
Την εκδήλωση οργάνωσε και συντόνισε ο κος Μαρκόπουλος, εντεταλμένος Παιδείας του Δήμου και υπεύθυνος της σχολικής επιτροπής Β/βαθμιας εκπαίδευσης του Ιλίου. Επίσης, χαιρέτισαν την εκδήλωση ο Δήμαρχος Ιλίου, κ. Νίκος Ζενέτος, ο Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως, κ. Αθηναγόρας και ο Δ/ντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας, κος Αλεξανδρής Ευθύμιος.
Φέτος, συμπληρώνονται 200 χρόνια από το ξέσπασμα της Ελληνικής επανάστασης του 1821. H μνήμη της ιστορίας διδάσκει το παρόν και δίνει προοπτική μέλλοντος σε κάθε λαό. Είναι, λοιπόν, υποχρέωση μας να θυμόμαστε αλλά και να τιμούμε τα πρόσωπα και τους τόπους για τον αγώνα τους για την έννοια της πραγματικής ελευθερίας που σημαίνει προσφορά θυσίας χωρίς αντάλλαγμα. Θυσία χωρίς αντίδωρο!
Στο πλαίσιο αυτό παράχθηκαν από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας αντιπροσωπευτικά βίντεο που περιγράφουν τον αγώνα των Ελλήνων τα οποία σας παραθέτουμε στη συνέχεια.
Σημαντικές μάχες στη Μεσσηνία
Το σχολείο μας, για πρώτη χρονιά φέτος και παρά της δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, ασχολήθηκε με το επιχειρείν. Έτσι λοιπόν, μαθητές της Γ Γυμνασίου δημιούργησαν μια εικονική επιχείρηση με όνομα “Πράσινη Στέγη” με την αρωγή της Τεχνολόγου κα Κατσιρούμπα και της Διευθύντριας του σχολείου κα Κοκκόρη. Μαθητές και καθηγητές με μεράκι και όρεξη έκτισαν βήμα – βήμα την επιχείρηση ξεκινώντας από τη σύλληψη της ιδέας της, το λογότυπο της, το επιχειρηματικό της σχέδιο και πολλά άλλα.
Η εικονική μας επιχείρηση συμμετέχει, μεταξύ άλλων, στο Διαγωνισμό Κοινωνικής Καινοτομίας – Social Innovation Relay που διοργανώνει το JAGREECE σε συνεργασία με την ΝΝ. Στο διαγωνισμό συμμετέχουν σαράντα και πλέον μαθητικές ιδέες κοινωνικής επιχειρηματικότητας με τη συντριπτική τους πλειοψηφία να προέρχεται από Λύκεια, πολλά από τα οποία είναι πρότυπα ή πειραματικά και τα οποία έχουν εμπειρία από προηγούμενους ανάλογους διαγωνισμούς. Παρά το σκληρό ανταγωνισμό, το σχολείο μας κατόρθωσε να διακριθεί και προκριθεί στη Β Φάση του διαγωνισμού!!
Η χαρά και η ικανοποίηση μαθητών και καθηγητών είναι πολύ μεγάλη και η ομάδα είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και τις απαιτήσεις της επόμενης φάσης στην οποία πλέον διαγωνίζονται οι 20 εικονικές κοινωνικές επιχειρήσεις που έχουν διακριθεί.
Θα θέλαμε να δώσουμε συγχαρητήρια στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς για την προσπάθεια τους και να τους ευχηθούμε καλή επιτυχία στη Β Φάση.
Επίσης, ευχαριστούμε θερμά την καθηγήτρια καλλιτεχνικών κα Κωστήρη για τη βοήθεια της στη δημιουργία του λογότυπου της εικονικής μας επιχείρησης.
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου.
Συμμετέχοντας στην αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου, στο σχολείο μας αφιερώθηκαν διδακτικές ώρες με στοχευμένες δραστηριότητες από τους εκπαιδευτικούς μας ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν τα είδη του bullying και κυρίως τους τρόπους αντιμετώπισης του.
Ακόμα, η ψυχολόγος του σχολείου, η κα Μυργιώτη δημιούργησε έναν ενημερωτικό οδηγό για τον σχολικό εκφοβισμό που απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και στους μαθητές τον οποίο μπορείτε να δείτε στο σύνδεσμο που ακολουθεί: Σχολικός εκφοβισμός
Επίσης ένα φαινόμενο που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια και είναι σημαντικό να είμαστε ενήμεροι σχετικά με αυτό, είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός. Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Δικτύου έχει δημοσιεύσει ένα πολύ ενδιαφέρον φυλλάδιο σχετικά με αυτό το οποίο μπορείτε να δείτε στο σύνδεσμο που ακολουθεί: Brochure_Cyberbullying-web
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς καθώς και την ψυχολόγο του σχολείου μας για την ευαισθητοποίηση τους και την προσπάθεια που κατέβαλαν προκειμένου να ενημερωθούν και να προετοιμαστούν οι μαθητές ώστε να μπορούν να διαχειριστούν το bullying εφόσον υπάρξει ανάγκη.
Στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών παίζει σημαντικό ρόλο η εκμάθηση πολιτισμικών στοιχείων του «άλλου» λαού. Τα παιδιά μαθαίνουν με αυτό τον τρόπο να γίνονται δεκτικά στη διαφορετικότητα και παράλληλα μαθαίνουν καλύτερα τον εαυτό τους, το δικό τους πολιτισμό. Πόσο μάλλον, όταν ανακαλύπτουν κοινά στοιχεία!
Το τμήμα Γ2 των Γερμανικών του σχολείου μας μελέτησε λοιπόν, κατά πόσο το κίνημα του κλασικισμού, δηλαδή η στροφή προς την αρχαία ελληνική αισθητική, επηρέασε τη Γερμανία του 19ου αιώνα (αυτό το βλέπουμε χαρακτηριστικά σε γνωστά κτίσματα του Μονάχου και του Βερολίνου) και έμαθαν, ότι πολύ γνωστά κτήρια των Αθηνών κτίστηκαν κατά την εποχή της Αντιβασιλείας και της βασιλείας του Βαυαρού Όθωνα, από γνωστούς Γερμανούς, αλλά και Δανούς αρχιτέκτονες.
Τα παιδιά εργάστηκαν με ζήλο και συνέπεια και εξεπλάγησαν, με τους θησαυρούς που κρύβει η Αθήνα. Επίσης βρήκαν αξιοθαύμαστους τους συνδετικούς κρίκους που μπορεί κανείς να διακρίνει μεταξύ των διαφόρων πολιτισμών!
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την δουλειά των παιδιών: https://padlet.com/ioannakassimis/ef22hhbxl32ly5qa?fbclid=IwAR041FS8AWsUoPN2kNfvgPIgrcG8QvAKkQo91nBqtV9iYPbqptxQ1tn2bQ4
Στη σύγχρονη διδακτική των ξένων γλωσσών δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στη διδασκαλία πολιτιστικών στοιχείων.
Τα παιδιά των τμημάτων Γ1 και Γ3 των Γερμανικών προσπάθησαν λοιπόν μέσα από την ομαδική αυτή εργασία γνωρίσουν την Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας.
Με ενθουσιασμό και χαρά σας προσκαλούν να ταξιδέψετε μαζί τους και να γνωρίσετε καινούριους τόπους!
Aκολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο στη συνέχεια τους σελιδοδείκτες! https://padlet.com/ioannakassimis/zyjhwvpncls9fc2a
Αρωγός στην προσπάθεια των παιδιών είναι η καθηγήτρια των Γερμανικών κα Κασίμη.
Συγχαρητήρια σε όλους!!